Monday, July 4, 2011

#057 | bangga tak?

Assalamualaikum and a very good day to all readers.

Tadi gua menghadap televisyen bersama mama dan sepupu gua. Melihat anak-anak buah Datuk K.Rajagobal menentang Taiwan di tempat lawan. Gua memang mengharapkan satu kemenangan untuk perlawanan tadi. Layak ke perlawanan pusingan kedua, tetapi tewas. Tewas 2-3 dan layak dengan aggregate 4-4. Pertahanan macam kayu, lepas gol senang-senang.

"Gua peduli apa?"

Gua dapat melihat dua gol yang tak biasa pemain Malaysia buat. Gol pertama, Aidil Zafuan. 45-yard free kick. Biasa Cristiano Ronaldo yang sumbat dalam gol, ini anak tempatan. Orang Malaysia dah mampu menjaringkan gol yang hebat. Bangga tak? 

Gua juga dapat melihat pasukan negara kita layak ke pusingan kedua Pra-kelayakan Piala Dunia 2014. Walaupun tewas, kita berjuang gila-gila punya. Dah 34 tahun [gua dengar-dengar] kita tak layak ke pusigan kedua, tahun ini mereka mampu layak. Memanglah macam layak ke pusingan kedua ini, ramai yang tak pandang. Bagi gua, bola sepak Malaysia sudah berkembang. Bangga tak?

Gua harap lu orang akan terus berkembang.

Gua harap pemain-pemain negara tidak cepat berpuas hati dengan layak ke pusingan kedua. Next, Singapore.

Sekian.


2 comments:

armouris said...

tahniah Malaysia! lagi info tentang bola sepak di SIHAT SELALU - Kecederaan/Kematian di Padang Bola Sepak

fendi said...

game malaysia sekarang mmg ade improvment.n still bnyk lagi leh improve. just teruskan support malaysia wlpun kalah ke ape .