Monday, August 8, 2011

#071 | 19.

Assalamualaikum and a very good day to all readers.


Gua memang salut corak permainan Manchester United untuk separuh masa yang kedua. 3 pertukaran Sir Alex Ferguson memang berhasil. Tom Cleverley, Phil Jones dan Johnny Evans memberi impak yang besar dalam melengkapkan lagi satu comeback. 

Gua terpaku apabila dua gol mudah telah dilepaskan oleh barisan pertahanan dan the new number one, David De Gea. Gua rasa beliau tak biasa lagi main surrounding baru. Confident Manchester City are ahead 2-0 at first half through Jonathan Lescott and Edin Dzeko goal.

Dengan menukar tiga pemain, menjadikan Rafael Da Silva sebagai captain, The Red Devils melengkapkan koleksi trofi Community Shield buat kali ke-19 sejajar dengan 19 kali juara liga. Dua gol dari pemain terbaik perlawanan, Nani dan Chris Smalling memberikan United kemenangan yang bergaya terhadap City. Harapan penyokong City punah lagi apabila Sergio Aguero tidak dikeluarkan. 

Manchester United 3 Manchester City 2.

Champions!

Gua rasa Ashley Young, Tom Cleverley, Phil Jones, David De Gea dan Danny Welbeck bakal menyerlah musim ini dibantu oleh Wayne Rooney dan rakan yang lain. Ini juga membuktikan, "Money alone can't buy success."

Sekian.


3 comments:

Faiz Tapit said...

player baru sume nya tiptop. terbaik2

aiman said...

i like :)

Shafiq Izwan said...

terbaik la MU. yeahH!