Saturday, June 4, 2011

#027 | makanan halwa telinga.

Assalamualaikum and a very good day to all readers.

Entri hari ini merupakan berbentuk sesuatu yang aku suka. Bukan makanan, bukan pasal bola, dan bukan juga pasal ikan-ikan aku. 

This is about music.


Aku agak yakin bahawa di dalam dunia ini, majoriti mendengar musik dalam kehidupan seharian mereka. Tidak kiralah apa bentuk lagu itu sama ada Pop, Balada, Rock, Nasyid ataupun K-Pop, setiap orang ada pilihan mereka masing-masing. Ada yang suka ini dan ada yang suka itu. Macam abang Mat Luthfi cakap ;

Kita perlu menerima pendapat orang, bukan condemn mereka.

Bagi aku, aku dengar semua jenis genre musik. Mana yang sedap, mana yang ada makna bagi aku, mana yang kasi suara mantap, aku akan suka. Antara yang banyak-banyak tu, aku paling suka genre Indie dan Rock. Sempoi dan layan. Kalau band-band atau artis pula, banyak sangat.

Arctic Monkeys
The Kooks
Muse
My Chemical Romance
Hujan
The Azenders
Bunkface
The Times
LMFAO
The Strokes
Foo Fighters
Plain White T's

Aku dah cakap. Banyak sangat. Nak listkan semua sampai subuh esok tak tentu lagi habis der. Tak semua aku minat, ada je yang aku tak minat.

Yang ini, paling aku tak berkenan.

Musik bagi aku adalah satu hiburan atau seni yang menggabungkan lunak suara, bunyi-bunyi yang indah untuk didengar. Ingat, walaupun sebest mana sesuatu lagu tersebut, janganlah kita lupa pada lunak suara bacaan Al-Quran yang lebih penting bagi kita umat Islam. 

Sekian.

3 comments:

Anyyss Shuhaimi said...

the script pun best gak..tapi sblm tidur mesti baca surah al-Mulk jugak.. :)

mohdnabil said...

InsyaAllah, tapi kadang-kadang lagu-lagu ni boleh buat aku faham tentang kehidupan aku. ceyy!

wawan said...

gambar terakhir dari kiri ; dzol,naim,hisyam.haha